Friday, August 17, 2012

recenzie: Concert Lady Gaga in Romania

Ieri, 16 august 2012, celebra cantareata Lady Gaga a sustinut primul ei concert in Romania. In fata unui public care a ajuns la 35 000 de persoane, artista a oferit un show excentric, plin de culoare si momente speciale. In deschiderea show-ului au cantat Lady Starlight si trupa The Darkness. Concertul din Romania a facut parte din turneul international "The Born This Way Ball Tour" si a fost al doilea sustinut in Europa, dupa cel din Sofia.
Dupa cateva zeci de minute de asteptare, s-au auzit primele acorduri ale melodiei "Highway Unicorn (Road To Love)", iar Gaga si-a facut intrarea pe un unicorn facut din dansatori. Apoi s-a retras in castelul existent pe scena si a revenit cantand "Government Hooker". Sa ramanem putin la castel. O constructie impunatoare a aparut cand cortina a cazut. Castelul, care a fost laitmotivul intregului concert, avea numeroase incaperi, toate explorate de Gaga pe durata concertului, si se deschidea in doua jumatati egale. In stanga si in dreapta, la etaj, tronau chitaristii. Concertul a fost presarat cu discursuri bine gandite, care tinteau directii precise: libertarea, inspiratia.
Concertul a continuat cu celebra si controversata melodie "Born This Way". Cantareata si-a facut aparitia dintr-un uter urias, purtand o alta tinuta. Pe parcursul intregului show, Lady Gaga a schimbat cam tot atatea tinute cate melodii a cantat. Rare au fost momentele cand a cantat doua melodii purtand aceleasi elemente vestimentare. A imbinat melodiile de pe cel mai recent album, "Born This Way", cu hit-urile care au consacrat-o. Au urmat "Black Jesus † Amen Fashion", "Bloody Mary", "Bad Romance", "Judas", "Fashion Of His Love", "Just Dance", "LoveGame", "Telephone", "Heavy Metal Lover" si "Bad Kids". Foarte comunicativa, a tinut constant legatura cu publicul, indemnandu-ne sa cantam alaturi de ea. Odata cu interpretarea "Just Dance", Gaga ne-a amintit ca acesta a fost primul ei single, lansat atunci cand nimeni nu o cunostea si ca totusi a reusit sa aiba un asa mare impact. Melodia "Heavy Metal Lover" a cantat-o facand parte dintr-o motocicleta, exact ca in coperta albumului.
Lucrurile s-au mai linistit, Lady Gaga s-a asezat in fata pianului si a cantat "Princess Die", un cantec ce va fi inclus pe viitorul album, "ARTPOP". Apoi au urmat "Yoü and I", "Electric Chapel", "Americano", "Poker Face", "Alejandro" si "Paparazzi". "I don't speak Romanian, but I can if you like!" ne-a spus artista si a inceput sa cante "Scheiße", dupa care a anuntat ca show-ul s-a terminat si s-a retras.

Dupa o pauza de cateva minute, Gaga a aparut la unul din balcoanele castelului pentru bis si a inceput sa cante "The Edge Of Glory". Apoi a ales doi fani din Monster Pit, pe care i-a luat pe scena si au dansat impreuna pe ritmul ultimului sau single, si melodia care a incheiat concertul, "Marry The Night".

Am afirmat tare si raspicat ca "The Born This Way Ball Tour" mi s-a parut cel mai bun concert la care am fost vreodata. Un show complex, foarte bine pus la punct, interpretare live impecabila, interactiune cu publicul, dansatori si instrumentisti profesionisti. Totul a fost la cote maxime si cu siguranta a meritat! Sper sa mai am ocazia sa asist la un alt concert de-al ei.
photo1
photo2