Saturday, October 10, 2009

Vizita la Observator


Ieri am fost intr-o vizita la Observatorul Astronomic Municipal "Amiral Vasile Urseanu" București cu profesoara de "Stiinte". Plecam pe la ora 13:30, ajungem in Bucuresti pe la ora 15 cred. Prima oprire...desigur McDonald's. Imi temin sandwich-ul de mancat, cand niste colege vin entuziasmate sa imi spuna ca au facut poze cu Inna, "marea" noastra cantareata. Am vazut-o si eu cand a plecat si am ramas uimit cat de mica de inaltime este. Trecem peste, plecam spre Observator, care ma asteptam sa fie o cladire impunatoare inauntrul careia sa gasesc o sumedenie de telescoape si alte chestii legate de astrologie. In schimb, in primul rand ni se spune ca nu putem intra pentru ca nu avem programare, apoi dupa ce ne primesc, un domn ne duce pe o terasa micuta unde ne prezinta "o lunetica" asa cum s-a exprimat, prin care am vazut Soarele. Nici eu nu inteleg de ce ne-am dus asa de devreme acolo, pentru ca nu puteam observa nimic ziua. Dupa ce toata lumea a privit dezamagita prin "lunetica", ne-a condus intr-o camera in care miroasea a soareci si a carei poadea era plina de frunze uscate. Aici ne-a prezentat o luneta mai mare, dar prin care nu ne-am putat uita pentru ca era o piesa de muzeu. Ultima oprire a fost intr-o camera cu afise despre diferita planete. Dupa toata experienta am fost dezamagit sa realizez paradoxul dintre numele impozant si ceea ce am gasit acolo, o cladire in paragina, care nu a mai fost renovata de ani buni. Inca o data am descoperit ca acordam atentie altor lucruri in afara de cultura.

2 comments:

  1. a fost atat de divina vizita la obsevator incat nu as mai calca pe akolo cel putin nu sa ma uit printro lunetica si sa vad un punct rosuuu:)))

    ReplyDelete
  2. am uitat sa precizez acel punct rosu era soarele :))))

    ReplyDelete