Sunday, September 18, 2011

Ce se mai asculta prin Europa Occidentala

Saptamanile trecute am fost intr-un mic tur al Europei de Vest. Dupa ce m-am pus la curent cu ce se mai asculta in afara granitelor noastre, am decis sa va expun cele aflate.

UNGARIA
Desi suntem vecini, gusturile ungurilor sunt destul de diferite de ale noastre. Cu exceptia unui post de radio sau doua, hit-urile internationale se imbina cu cele care au reusit sa dainuie in timp: Beyonce - Best Thing I Never Had, Lady Gaga - Edge of Glory, Hot Chelle Rae - Tonight Tonight sau Kreayshawn - Gucci Gucci, Sean Paul - Got 2 Luv U. Dintre melodiile romanesti, am auzit Alexandra stan cu al ei "Mr. Saxobeat" si INNA - Club Rocker.



GERMANIA
Gusturile germanilor sunt asemanatoare cu cele ale austriecilor. De remarcat ca la fiecare ora fixa, isi fac locul stirile. Radio-urile germane sunt dominate de single-ul fostului component al trupei Mattafix, Marlon Roudette. Astfel, melodia "New Age", prezenta pe coloana sonora a filmului german "What a Man", a reusit sa ajunga numarul 1 in clasamentul german, si se aude peste tot. Germanii pun mai mult accent pe muzica veche (Scorpions, The Police). Din noua generatie se aud urmatorii: Beyonce, Caro Emerald, Rihanna, Sunrise Avenue, Lady Gaga, Maroon 5 ("Moves Like Jagger"), Katty Perry (Last Friday Night") sau David Guetta ("Titanium"). Adele cu ale ei melodii "Set Fire to the Rain" si "Someone Like You" este difuzata pr orice post de radio din Europa, nu numai din Germania. La fel ca in Ungaria, romancele Alexandra Stan si Inna sunt singurele pe care le-am auzit la radio, desi intr-un parc din Regensburg, un grup de adolescenti asculta Deepside Deejays - Never Be Alone.


BELGIA
In Belgia predomina muzica franceza plus cele mentionate mai sus. Melodia fraceza care mi-a atras atentia a fost Elisa Tovati & Tom Dice - Il nous faut.


OLANDA
Eram pe autostrada spre Amsterdam cand am ramas uimit de melodia auzita la radio. Da, era una romanseasca, si anume "Midnight Sun" a Elenei Gheorghe. Fiind la ea acasa, Caro Emerald isi facea simtita prezenta, la fel si Hot Chelle Rae - Tonight Tonight.


SA VORBIM DESPRE MUZICA DIN MAGAZINE
Acum vorbim despre Germania, Belgia si Olanda. Am ramas surprins placut de faptul ca pana si in orasele micute gaseai un magazin cu ultimele noutati in materie de muzica. Asa cum m-am astept, pretul CD-urilor este cu mult sub cel din Romania. Spre exemplu, in Olanda, Adele - 21 costa 13 euro, pe cand in Romania nu il gasesti sub 70 de lei. Daca vorbim de muzica usor trecuta, gasesti Leona Lewis - Spirit la 5 euro, Jordin Sparks - Battlefield la 3 euro, Adele - 19 la 10 euro, a-ha - 25: The Very Best Of la 7 euro sau Colbie Caillat - Coco la 4 euro. Ofertele curgeau si aveai de unde alege la preturi avantajoase.

PUTINA MUZICA LIVE
In ziua in care am vizitat Amsterdam, avea loc concertul Avril Lavigne. Am ramas impresinat de numarul de persoane prezente, cred ca erau in jur de 10 000. In Ungaria, in luna Octombire va concerta Sade!!!

CA O CONCLUZIE
Din punctul de vedere al unui iubitor de muzica, pot sa spun ca mai avem de batut o cale poate mult prea lunga in aceasta directie. Muzica buna ramane acolo unde este apreciata!
photo

No comments:

Post a Comment