Friday, August 7, 2009

TU mai citesti?


Traim intr-o lume in care internetul este la putere! Tot ce vrei sa stii, gasesti doar cautand pe Google. Acum e la moda sa ai cel mai sofisticat telefon, cele mai cool accesorii, iar daca nu ai un mp3 "nu esti TRU". E adevarat ca atunci cand vezi pe cineva ca are un telefon tare ti-ai dori sa fii in locul lui. Insa in viata nu reusesti numai cu ajutorul banilor, trebuie sa ai si ceva in cap. Trebuie sa inveti sa te descuri de unul singur, pentru ca atunci cand mami si tati nu vor mai avea bani si o pozitie inalta nu o sa vina nimeni sa te ajute doar de dragul amintirilor.
Asa ca eu ma intreb cati dintre noi mai citesc o carte, asa, pentru cultura lor generala. In ziua de azi nu mai dam exemple din carti ci din melodii, majoritatea manele. Chiar imi aduc aminte de o melodie care am auzit-o si se intitula "Pumnii mei minte nu are". Ce am avea de invatat dintr'o melodie al carei titlu s-a format in urma unui dezacord?
Recunosc ca nici eu nu citesc prea des, insa cei care ma cunosc stiu ca citesc mereu cand am ocazia. Si nu ma refer la citit reviste, ziare, articole de pe diferite site-uri, pentru ca da, citesc si din astea. Eu ma refer la cititul cartilor. Mereu am avut o problema cu cititul cartilor care imi sunt date de la scoala. Nu pot sa citesc ce imi impune cineva, chiar daca sunt folositoare. Prefer sa imi aleg eu o carte pe care sa o citesc. Asa stiu ca trebuie sa o citesc pentru ca e aleasa de mine. Am citit si carti recomandate de profesori si nu am regretat. Aici ma refer la "Maitreyi" sau "La tiganci" scrise Mircea Eliade si care mi-au placut foarte mult.

Uneori imi propun sa citesc, dar intervin atatea lucruri incat pur si simplu nu mai am timp. Cum am facut si in vara asta: la sfarsitul scolii mi-am propus sa citesc cat mai mult in vacanta, insa pana acum nu am reusit sa citesc decat 3 carti.
Sunt curios pe cati dintre noi ii mai preocupa cititul cartilor in ziua de azi, chiar si una la cateva luni. Poate unii vor rade cand vor citi ce am scris eu aici, zicand "Si asta ce tocilar frate!" sau poate unii imi vor da dreptate, insa, zic eu, o sa vina o perioada in viata cand numai cunostiintele acumulate pana atunci or sa te ajute.
Deci, tu mai citesti? Cand ai citit ultima oara o carte? Ai citit-o pentru ca asa ai simtit tu sau de nevoie? Si...care sunt cartile voastre preferate? Mie de exemplu mi-au placut foarte mult urmatoarele: "Slam" si "Moartea lenta a Lucianei B". Pe curand

4 comments:

  1. ti-am furat ideea :))
    asta e
    vizitati http://aby-arabella.blogspot.com :)))

    ReplyDelete
  2. asa e...furaciune pe fata...dar totusi..tu citesti?

    ReplyDelete
  3. dragosh:D csz...imi esti prieten nu am cum sa te critic:))si sincer nici nu am dc:D imi place blogul:D ;;)mai ales postare asta despre citit.ar trebui extinsa chestia asta.La un momentdat o televiziune facea o campanie din asta dar acum vad k totul e lasat balta...in fine:-j :* vizitati si http://you-me-myself-and-i.blogspot.com see ya:)

    ReplyDelete