Tuesday, March 23, 2010

Mentalitate romaneasca !!!


Prin aceste doua cuvinte as putea sa rezum intamplarea de azi... V-am spus anterior ca m-am apucat de lectii de chitara. Mi-am cumparat chitara, iar profu' mi-a spus ca falseaza si am hotarat sa mergem sa o schimbam. Aveam o oarecare retinere, pentru ca stiam ca vanzatoarea este o "draguta" si nu credeam ca o sa rezolvam ceva. Ajunsi acolo, am descoperit o alta vanzatoare, foarte draguta, amabila si care, desi putin neincrezatoare, a fost de acord sa-i arate si alte chitare. In timp ce proba prima chitara, cine credeti ca apare in magazin ??? Exact, cealalta vanzatoare, cea foarte acra si tafnoasa. Pentru inceput nu a spus nimic, dar odata ce s-a familirizat cu atmosfera, a inceput sa puna sub semnul intrebarii motivul schimbarii chitarei: "Ciudat, de atata timp vindem chitare si nimeni nu a venit inapoi... Bine, nici nu stim cat de profesionist sunteti dumneavostra. Nu v-am testat atestatul, stiti cum se zice !". Cand am auzit-o am ramas perplex, la fel si profesorul, care ii spune ca nu ar avea alte motive sa schimbe chitara daca nu ar fi falsat. Ea raspunde: "De unde sa stiu eu ce motive aveti dumneavostra. Noi va dam si banii inapoi, daca tot e in garantie". Profesorul i-a spus ca nu vrea banii inapoi, ci o chitara buna, iar ea raspunde: "Pai ziceam, ca poate nu va palce nici una". Degeaba incerca el sa-i explice faptul ca pentru el conteaza calitatea si ca poate ceilalti nu se pricep si nu si-au dat seama ca falseaza. NU AVEAI CU CINE. Intrebata de ce este atat de impulsiva, stimabila raspune: "Nu sunt impulsiva, sunt doar obiectiva". Intr-un final am luat alta chitara, insa doamna tot intr-o batjocura o tinea. Cand colega i-a spus ca o sa aranjeze ea chitarele, ce credeti ca i-a raspuns ? "Lasa, ca o pun deoparte, sa nu o incurcam cu celelalte. Daca tot zice ca falseaza".
Care obiectivitate frate? Ca esti atat de acra incat nu te suporti nici tu. Asta e modul tau de a face vanzare, de a incuraja oamenii sa mai cumpere si alta data de la tine? Daca da, da-mi voie sa-ti spun ca esti pur si simplu TAMPITA !!! Nu pot sa cred ca judecam oamenii fara sa stim despre ce e vorba si aruncam vorbe jignitoare asupra celor chiar se pricep la meseria lor. Daca s-ar da examen pentru meseria de vanzatoare, crede-ma ca ai pica din prima, mai ales ca nici nu te pricepi la chitare (dupa cum ai spus chiar tu). Te pricepi doar sa faci oamenii sa se simta prost. Daca speli pe jos si vine un client in momentul acela si tu ii spui sa astepte sa se usuce, iar cand se intoarce tu iti vezi de treburile tale si nici macar nu il inviti inauntru, ci chiar il faci sa se simta prost spunandu-i ca nu a asteptat atat de mult si ca ar trebui sa nu se mai planga atat de mult, inseamna ca ai probleme grave si chiar nu ai ce cauta acolo unde esti. Ori magazinul tau are o asa de mare vanzare incat nu iti trebuie prea multi clienti?
Raman fara cuvinte in fata oamenilor acestora !!! SHOOT YOURSELF....

No comments:

Post a Comment