Tuesday, February 2, 2010

Carte: Dear John


Crescut doar de tatal lui, intr-un orasel din SUA, John nu a avut niciodata o relatie speciala cu acesta, tatal sau fiind un om retras, timid, singurul subiect despre care putea vorbi in voie fiind monedele. Simtind ca viata lui nu are nici un rost, John se inroleaza in armata in speranta ca aceasta il va maturiza. Insa viata lui se va schimba total in anul 2000, cand, intors in permisie o cunoaste pe frumoasa Savannah, alaturi de care petrece doua saptamani de neuitat. Intors in armata, aceasta il asteapta pana anul urmator. Insa ziua de 11 Septembrie 2001 il impinge pe John sa se inroleze pentru inca 2 ani. Acest lucru insa pune capat relatiei dintre el si Savannah care se indragosteste de altcineva. Il anunta pe John printr-o scrisoare care incepe cu “Draga John”. Dupa aceasta scrisoare, John se inroleaza pentru alti cativa ani, timp in care tatal lui se imbolnaveste, acest lucru apropiindu-i foarte mult. Dupa moartea tatalui sau, John se duce sa o vada pe Savannah, care avea o ferma menita sa-I ajute pe copii bolnavi si care se casatorise cu prietenul ei cel mai bun, Tim. Acesta era grav bolnav in spital, iar tratamentul care Savannah credea ca il va salva era foarte scump. Desi dragostea dintre cei doi nu a murit, John decide sa ii spuna adio lui Savannah. Inainte sa plece, vinde colectia de monede a tatalui sau si banii ii doneaza lui Tim. Dupa un an, intr-o noapte cu luna plina, John se intoarce la ferma pentru a vedea daca Savannah mai iese afara in noptile cu luna plina si isi aminteste de clipele minunate traite impreuna: “O vad imbatandu-se cu imaginea pe care o vede, simtind suvoiul de amintiri pe care l-a eliberat, iar eu nu-mi doresc nimic mai mult decat sa-i spun ca sunt aici. Dar in loc sa fac asta, raman pe loc si ma uit si eu la luna. Si pentru cea mai scurta clipa, am sentimentul ca suntem din nou impreuna." SFARSIT

Pana acum am citit 3 carti scrise de Nicholas Sparks (The Notebook, A Walk To Remember, Dear John) si toate mi-au placut, dar aceasta mi s-a parut cea mai reusita. Un minus pentru cartile de la RAO ar fi scrisul minuscul, un pic mai mare ar fi perfect. Acum astept sa apara filmul.



Se pare ca filmul, care a aparut pe 5 Februarie 2010 a reusita sa doboare filmul "Avatar", avand incasari de 13,8 milioane $, in timp ce "Avatar" stransese doar 6,2 milioane $.

3 comments:

  1. deci asta chiar imi place:X:P
    filmul este extraordinar;;):X

    ReplyDelete
  2. Imi poti spune de unde ai luat cartile?
    Eu am gasit-o numai pe asta: Draga John.

    ReplyDelete